Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Σαν Σήμερα - 1980 - Το λογότυπο της Google γιορτάζει τα 30 χρόνια του Pac-Man / As Today: Google's Logo Celebrates 30 years of Pac-Man



Πέρασαν τριάντα χρόνια από τη μέρα που μια κίτρινη, αδηφάγος ''ασπιρίνη'' είδε για πρώτη φορά το φως των ουφάδικων της Ιαπωνίας. Ο Pac-Man έκανε τα πρώτα του βήματα στις 22 Μαΐου 1980 και συνεχίζει ακάθεκτος, μέχρι και σήμερα να τρώει κερασάκια και φαντάσματα.

Η κυκλοφορία του παιχνιδιού αποτέλεσε μια μικρή επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Mέχρι τότε κυριαρχούσαν  τα "διαστημικά" παιχνίδια, όπως το Space invaders. Ο Pac-Man προσέλκυσε ένα νέο κοινό -γυναίκες και ολόκληρες οικογένειες- που δεν είχε καμία όρεξη να πυροβολεί ψηφιακούς εχθρούς και δεν συγκινούταν από σενάρια πολέμου και εισβολής εξωγήινων. Σημαντική και η συνεισφορά του μάρκετινγκ και ειδικά του καλλιτέχνη που σχεδίασε την καμπίνα του παιχνιδιού και  "μεταμόρφωσε" μια μεγάλη κίτρινη κουκίδα σε χαριτωμένη φιγούρα βγαλμένη από τα καρτούν.

Ο Pac-Man έγινε κοινωνικό φαινόμενο και ανεξίτηλο ορόσημο της δεκαετίας του 1980. Εμφανίστηκε σε περισσότερα από τριάντα επίσημα παιχνίδια και εκατοντάδες "μαϊμούδες", έγινε καρτούν, ακόμη και επιτραπέζιο παιχνίδι και μπήκε στο... μουσείο. Μαζί με το Pong, τον "παππού" όλων των βιντεογκέιμς και το Dragon's Lair είναι τα μοναδικά ηλεκτρονικά παιχνίδια που έχουν εξασφαλίσει θέση στις προθήκες του Σμιθσόνιαν.

Για να γιορτάσει την τριακοστή επέτειο του Pac-Man, το Google αντικατέστησε το λογότυπο στην κεντρική σελίδα του με μια απολύτως λειτουργική (και διασκεδαστική) έκδοση του παιχνιδιού. Και ένα μικρό "μυστικό": Αν πατήσετε  δύο φορές το κουμπί που γράφει "Insert Coin" (έχει αντικαταστήσει το κουμπί "I feel lucky"), τότε μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι παρέα με ένα φίλο σας, ο οποίος θα ελέγχει της Ms. Pac-Man. Ο πρώτος παίκτης παίζει με τα βελάκια, ο δεύτερος με τα πλήκτρα (W,A,S,D).


English version
Who would have thought, after 30 years, that Pac-Man would still be chomping away?
Pac-Man's enduring popularity seems an unlikely story in a world where games are getting more and more complex and violent just to keep ahead of the curve — but three decades ago, that world looked a lot smaller.

In 1979, a 24-year-old staffer at Namco in Japan named Toru Iwatani headed up a small team to create a new video game, one that was novel, in that it wasn't a sports-based game, nor was it a "shooter".
Iwatani came up with Puck-Man, a simple, bare-bones sketch of a head whose sole purpose appeared to be eating and escaping death by ghost — "Puck" being the rough Japanese equivalent to "chomp." It was devoid of real violence and the game could, essentially, continue forever.

After its Japanese release, Puck-Man was picked up by Midway for distribution in the U.S. on May 22, 1980, and — with a slight name change to avoid any enterprising teens from vandalizing arcade games by changing the P to an F — the results far exceeded what anyone could have expected for a video game.
We can now add Pac-Man to the ever-growing list of anniversaries we didn't know were coming. Released exactly 30 years ago, the Namco-developed arcade game is being honored by Google with a very special Google Doodle logo.

Today, in place of the recognizable Google logo is a fully-playable, albeit somewhat squished, version of Pac-Man. To play, you select "insert coin" (it's in place of the "I'm feeling Lucky" button). Hit the button twice and Ms Pac-man appears next to Pac-man. However, only Mr. Pac-Man seems to move, Ms Pac-Man inexplicably stays behind and eats ghosts that inadvertently run into her. Controls are, naturally, your mouse or arrow keys.


Πηγές / Sources: Eleftherotypia, The Vancouver Sun

1 σχόλιο:

Subscribe to updates